دیدبان
مصطفی حریری مطرح کرد

آمریکا به مستندسازان ایرانی مجوز نمی دهد/ یک مستند ایرانی از جریان «لابی های آمریکایی»

آمریکا به مستندسازان ایرانی مجوز نمی دهد/ یک مستند ایرانی از جریان «لابی های آمریکایی»

دیدبانمصطفی حریری با اشاره به در حال تدوین بودن «لابی‌های متحده آمریکا» یادآور شد: این مستند بخشی از ساختار سیاسی آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهد و به نقش لابی‌های قدرت و ثروت در آمریکا می‌پردازد.

وی در ادامه تصریح کرد: لابی‌ها گروه‌های قانونی مرتبط با قدرت هستند که با نمایندگان، وزرا و حتی رییس جمهور آمریکا ارتباط می‌گیرند و در تصمیمات سیاسی آن‌ها تاثیر می‌گذارند. این‌ لابی‌ها که از متشکل از گروه‌های صنعتی، قومی یا ثروت و قدرت هستند به صورت موازی با انتخابات عمل می‌کنند و تاثیر آنها بر انتخابات بیشتر از مردم آمریکا است.

این مستندساز در خصوص جزئیات این مستند افزود: «لابی‌های متحده آمریکا» بصورت یک فیلم تک قسمتی هفتاد دقیقه‌ای تا یکماه دیگر آماده صداگذاری و دوبله خواهد شد. تصویربرداری این کار با محمدابراهیم گرجی، ترجمه با محسن عبداللهی و انجام جلوه‌های ویژه با علی پورعبادی است. البته اسم این کار قطعی نشده است.

حریری با اشاره به آغاز این پروژه از بهمن‌ماه 91 گفت: به دلیل اینکه آمریکا به مستندسازان ایرانی اجازه ساخت فیلم در خاک این کشور را نمی دهد در این کار از فیلم‌های آرشیوی استفاده می‌شود.

وی در خصوص این توع برخورد دولت آمریکا با مستندسازان ایرانی گفت: علیرغم این برخود دولت آمریکا شاهد ساخت مستندهایی زیادی از ایران توسط خبرنگاران و مستندسازان آمریکایی هستیم و این بخاطر نگاه مثبتی است که مسئولان نسبت به مستندسازان خارجی دارند. بعضی اوقات شاهد برخوردهایی با هنرمندان و مستندسازان داخلی هستیم که با هیچکدام از خارجی‌ها نمی‌شود.


منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران